Ostatnio dodane zdjęcia
zdjęcie zdjęcie Stargard zdjęcie
zdjęcie Wschody i zachody eve-klon na to:
ja bym pozostala przy tej wrazliwosci
zdjęcie BGZ eve-klon na to:
ladniejsze niz pozostale
zdjęcie pietrasz89 na to:
bardzo sympatyczne! jak dla mnie świetnie przedstawiony klimat, gratulacje!
Ostatnie komentarze

Forum

Forum  Sprzęt  Optyka  

telekonwenter do fuji

pawelek196 Data wysłania : dnia 12.07.2008
Czytany : 2863 razy
Treść :
Chcialem sie zapytac, czy ktos z was moze juz probowal laczyc Fuji FinePix s6500fd z jakim konwenterem. Podam tu kilka modeli jakie znalazlem na allegro, może ktoś juz próbował i mi podpowie, który z nich byłby najlepszy, no i przede wszytskim kompatybilny, bo nie chciałbym otworzyć przesyłki przykręcić konwentera do obiektywu i dowiedzieć się, że nie łapie ostrości. o to kilka z nich: allegro.pl
allegro.pl
allegro.pl
allegro.pl
allegro.pl
pytam się was, bo sprzedawcy oczywiście na moje pytanie odpowiadają, że oni nie testowali i oczywiście można odesłać a oni zwrócą kasę, ale średnio mnie kręci płacenie za podwójną przesyłke i kto to wie czy kasa wróci z powrotem.
Odpowiedzi na wątek:
ysiek Data wysłania : dnia 12.07.2008
raynox.co.jp
posiadałem DCR 250 wraz z panasonikiem FZ30 porównywalne aparaty i można uzyskać coś takiego foto.moon.pl pozdrawiam.
witek.el Data wysłania : dnia 12.07.2008
Z telekonwerterami jest taka sprawa, że to że jakiś model robi dobre jakościowo zdjęcia z jednym modelem aparatu wcale nie oznacza, że będzie robił dobre z innym. Np. mam konwerter firmy King, wprawdzie nie NT-100, ale DRT-20, który świetnie się sprawdzał z Fuji S7000, natomiast z Fuji S9500 ostrość była tylko w centrum kadru, brzegi były nie ostre. Na dodatek nie ma on powiększenia 2x jak jest podane na pudełku, ale około 1,4x. Jako drugi wymieniasz konwerter Selco, ale tego nie widziałem nigdy, zresztą nie spotkałem sie nigdy z produktem tej firmy. Trzeci Canon TC-DC58 budzi chyba największe zaufanie, bo firma znana. Ale nie ma dobrych opinii :
www.cyberfoto.pl
Czwarty to prawdopodobnie model firmy Titanium. Miałem coś podobnegi i prędko sprzedałem. Z Fuji S7000 ostry był tylko środek kadru. Ale również ciężko z tego wyciągać wnioski, co do jakości zdjęć z innym modelem aparatu. Ogolnie można powiedzieć, że kupno taniego telekonwertera, z tzw. "dolnej półki" związane jest z pewnym ryzykiem. Najbezpieczniej jest kupowac go osobiście i przed zakupem przetestować. Dobrą opinią cieszy się telekonwerter Olympus TCON-17 . Wprawdzie ma on mocowanie na 55 mm, ale adapter można dokupić za ok. 20 zł w sieci. Tyle tylko, że nowy TCON-17 kosztuje w sklepie ponad 400 zł. Z czystym sumieniem mogę Ci polecić Telekonwerter Raynox DCR 2020 PRO, który również posiadam. Dawał świetny obraz z Fuji S7000, Fuji S9500 i z Panasonikiem FZ-30. Jest stosunkowo długi, ale lekki. Ma mocowanie na 62 mm, ale w zestawie są adaptery na 52 i 58 mm. Jest niestety drogi, w sklepie kosztuje powyżej 600 zł. Jeszcze taka uwaga : Z aparatami, których obiektywy wysuwają się podczas zoomowania (do takich nalezy zdaje się też Twój Fuji S6500fd) trzeba uważać przy zdjęciach z telekonwerterem. To dodatkowy ciężar umieszczony na końcu obiektywu, który na pewno nie jest obojętny dla mechanizmów aparatu. Najlepiej do tego nadawają się aparaty, które mają mocowanie telekonwertera za pomocą tuleji bezpośrednio do korpusu, a obiektyw porusza się swobodnie w tuleji, jak np. Fuji S7000. A jeszcze lepsze są takie, które mają obiektyw całkowicie nieruchomy, gdzie nic się nie przesuwa, np. Panasonic FZ-30, albo FZ-50.